Stres menadžment - psiholozi.rs

Go to content

Main menu:

Stres menadžment

Teme

Strategije u borbi sa stresom



    Kada smo govorili o izvorima stresa, receno je da ima onih na koje možemo delovati i onih koji su izvan naše kontrole.
Od toga zavisi i strategija koju cemo koristiti za njihovo uklanjanje ili ubla
žavanje.

    Logično je da cemo kod ovih za koje procenjujemo da na njih ne možemo uticati primeniti izbegavanje, a za one na koje možemo, napravižemo plan i preuzeti neku akciju.


    Ne
ma smisla da trošimo energiju na nešto sta procenjujemo da ne možemo da utižemo!

Ali se borimo za ono za šta verujemo da ima budućnost.


    Važna je i razmena iskustava i razgovor, kako sa stručnjacima koji se bave ovom problematikom, tako i sa svojim prijateljima, kolegama poznanicima jer svi mi znamo i svakodnevno primenjujemo veoma dobre, korisne i svrsishodne strategije. Ipak, ponekad nam ponestane ideja, zablokiramo se u uobicajenom, pa nam treba podsticaj i ideja sa strane, kako bismo svoj repertoar prosirili. Ne treba zanemariti da sam covek moze mnogo toga preduzeti da bi pomogao sebi.


U svakom slucaju, korisno je podsetiti se i nekoliko saveta:

  • Jeste da ste ovo vec mnogo puta čuli, ali nije na odmet ponoviti da su uravnotežena, zdrava ishrana, bavljenje fizickom aktivnošću i redovni odmori, veoma važni za redukciju stresa.

  • Takode je, smeh (vicevi, komicni filmovi, sagledavanje situacije na komican nacin uz pomoc kolega i prijatelja) jedan od najboljih metoda za smanjivanje stresa.

  • Nemojte zanemariti sebe, svoje potrebe i želje. Brinite se o sebi jer to nije luksuz, vec neophodni deo života. Opustite se i zabavljajte u svoje slobodno vreme, koje je važno da razgranicite od radnog.

  • Uz sve ovo, naučite da kontinuirano pratite svoje misli, osećanja, ponašanja i telesne rakcije.

  • Pri tom je bitno upoznati sebe i nauciti sta je to sto mozemo promeniti, a sta ne.

  • Pravite sto realnije procene. Redovno planirajte vreme, izdvajajuci prioritetne aktivnosti

  • Kad resavate probleme dobro je usredsrediti se na manje, opipljive zadatke, koje cete i zavrsiti.

  • Svesno obuzdavajte ekstremna osecanja (nemoci i svemoci).

  • Pri tom ne zaboravite da usaglasite vasa ocekivanja, zadatke i uloge.

  • Ne zaboravite da ne mozete sve sami. Okupite oko sebe ljude u koje imate poverenje i sa kojima se mozete dogovarati i o svemu razgovarati. Ovako cete obezbediti medusobnu podrsku i pomoc sa strane. Razmenjujte redovno sa njima iskustva.

  • Veoma je korisno deliti probleme sa drugima koji su imali slicna iskustva.

  • Nemojte se  ustrucavati da potrazite strucnu pomoc ako vam je potrebna.

  • I jos nesto sto je vasno istaci je sugestija da smislite vas originalni nacin da sebi pomognete. To je iz razloga sto smo svi razliciti, pa nas razlicite stvari pogadaju, ali i na jedinstven nacin izlazimo na kraj sa njima.


    Ipak, bez stresa ne možemo jer je on u svojoj suštini nesto što je zdravo i potrebno ljudima.


    Naravno, proširivanje pogleda, znanja i iskustava o strategijama suočavanja i prevladavanja su, u svakom slucaju, neophodni, kako njegove posledice ne bi bile stetne i pogubne po nase zdravlje i kvalitet života, kada njegov intenzitet postane previsok za naše biže.



     Jeste li razmišjali da naučite jos novih strategija kako da se nosite sa svakodnevnim stresom i obogatite svoj zivot?
     Ili hocete da prevazidjte njegove negativne posledice, ukoliko već posustajete u borbi?

    Ne ustručavajte se da potražite pomoć!


Katarina Stojanovic Kostic
diplomirani psiholog
katarina_sto@yahoo.com

 
 
Creative Commons licenca
sajt Psiholozi.rs , ciji je autor Katarina Stojanovic Kostic, licenciran je pod uslovima licence Creative Commons Autorstvo-Nekomercijalno-Deliti pod istim uslovima 3.0 Unported .
Back to content | Back to main menu